Moni și Iri mai tari decât Băsescu și Boc

by adriana

Televiziunile românești își argumentează alegerea subiectelor și a grilei de program prin dorința publicului, care ar prefera cancan-ul, bârfa și scandalul în locul emisiunilor educative sau informative. Un studiu realizat de Institutul Român pentru Evaluare și Strategie ( IRES) le susține motivația, dar nu pe deplin. Într-adevăr, românii intervievați au știut mai multe despre divorțul Moni-Iri sau Oana-Pepe decât au știut despre moțiunea de cenzură a Guvernului Boc, fiind mult mai la curent cu știrile mondene decât cu cele politice sau economice. Din punctul ăsta de vedere merită o bilă neagră, pentru că, inconștient sau nu, hrănesc involuția televiziunii, făcând audiență programelor de nivel cultural scăzut (ca să nu spun sub nivelul mării).

Dar, din fericire, același studiu a arătat ca un procent de 98%, o majoritate covârșitoare dintre respondenți, consideră că rolul televiziunii ar trebui să fie educativ, 65% au spus că televiziunea manipulează și nu informează, iar 82% dintre intervievați sunt de părere că televiziunile sunt dispuse să difuzeze orice de dragul audienței și că televiziunile din România tind să exagereze toate subiectele pe care le prezintă.

M-am mai liniștit acum, când am văzut că publicul telespectator nu e atât de jos precum credeam și s-a adeverit ideea mea că românul nu e prea selectiv, el ia ce i se dă. Altundeva este problema, și anume în lăcomia televiziunilor pentru audiență. Și cred că poate lor ar fi trebuit să le dau bila neagră …

Sursa: http://www.hotnews.ro ; http://www.a1.ro

7 Comments to “Moni și Iri mai tari decât Băsescu și Boc”

  1. ce i-am spus preascumpului tau coechipier al acestui blog care este voi spune si aici: evolutia televiziunii inseamna permiterea tot mai vasta de informare cu ajutorul televiziunilor a cetatenilor despre x,y,z subiecte indiferent de natura subiectelor.
    mai pe scurt,ai cam incurcat lucrurile care este.

  2. nu draguta. daca ai sti care sunt functiile televiziunii, ai afla ca televiziunea are si alta functie in afara de aceea de informare. pe deasupra, am spus GRILA DE PROGRAME. asadar, eu nu vorbesc de programele de stiri unde, intr-adevar, trebuie prezentate evenimente dintr-o paleta larga de domenii si medii sociale 😉 eu vorbesc, dragul meu, despre emisiunile tv care nu ofera o paleta larga de subiecte, ci o tin intruna cu orice scandal se iveste. nu incerca sa imi dai lectii de jurnalism, ca nu tine. serios acuma…ai incurcat tu oalele 😀 daca nu intelegi ce vreau sa zic, nu mai citi. nu are sens sa iti incarci memoria cu informatii pe care nu le intelegi. vrei sa iti dam si tie o bila neagra?
    totusi, iti multumesc ca ne citesti posturile. ai o bila alba pentru asta :* CARE ESTE!

  3. ma,eu am inteles ca nu se vrea a fi jurnalism acest blog,de-aceea am si abordat ca atare ceea ce ai scris,adica sintagma “involutia televiziunii” in contextul ales. nu ti-am dat o definitie a televiziunii dupa care ti-am atras atentia cum ca nu ai respectat definitia,doar ti-am spus ce cred eu ca trebuie sa fie televiziunea si ce este de fapt si ca ceea ce spui tu nu are legatura.verifica,te rog,sa vezi ca este commentul meu,nu am citat din vreo carte sau din dex si fa o diferenta.
    P.S: nu mai sari cu faze de genu:”nu incerca sa imi dai lectii de jurnalism,ca nu tine” printre randurile reply-ului ca nu aduci nimic bun intr-o discutie astfel

  4. tu ai senzatia ca eu am citat din dex sau din vreo carte? =)) mi-e frica ce jurnalist o sa ajungi tu :)) in fine, ideea este ca tu ai cam incurcat oalele si nu prea stii ce vrei sa spui si ce ai de spus. si chiar te-as ruga sa nu mai comentezi daca nu ai o idee clara. stii de ce? pentru ca zici lucruri total diferite, iar eu oamenilor care nu au o parere fixa despre o anumita chestie nu am cum sa le argumentez, pentru ca isi schimba vesnic declaratia. asa ca, televiziunea este ceea ce este, nu ceea ce crezi tu ca e sau ceea ce vrei tu sa fie. e de proasta calitate, fie ca accepti tu asta sau nu. ideea articolului era cu totul alta, dar daca tu faci parte din categoria studentilor la jurnalism care il considera pe mircea badea jurnalist, citesc cancan si click si cred ca meseria e acelasi lucru cu profesia si te-ai simtit jignit, atunci nu ai decat sa vizitezi alte blog-uri. crede-ma ca sunt o gramada in blogosfera!
    P.S. : sar cum vreau eu ca nu e blog-ul tau! si crede-ma ca eu aduc NUMAI lucruri bune! Seara placuta :*

  5. Prietene , mai citeste-ti parerea expusa in primul comment . Te certi singur , ce faci ? Ai spus acelasi rahat ca domnisoara , dar cu alte cuvinte , deci ii dai dreptate dar totodata te contrazici , ti-e somn , e o ora destul de tarzie .

  6. lasa-l mah, nu vezi in ce limbaj de lemn se exprima? nici nu inteleg exact ce vrea sa spuna =))

  7. Nu vreau flaming pe blogul ăsta. Înţeleg să aveţi o dispută, dar purtaţi-o cu argumente şi limitaţi-vă la subiect. De acum, comentariile care conţin atacuri la persoană vor ajunge direct în spam.

Leave a Reply

